Περιγραφή Μαθήματος
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η: Σχεδιασμός καινοτόμων ξενοδοχειακών προϊόντων και υπηρεσιών, Ξεχωριστές εμπειρίες διαμονής, προϊόντα ειδικού τύπου και προσωποποιημένες υπηρεσίες στα ξενοδοχεία
ΕΝΟΤΗΤΑ 2η: Εφαρμογές κοστολόγησης και τιμολόγησης καινοτόμων ξενοδοχειακών προϊόντων και υπηρεσιών, Μέθοδοι προώθησης καινοτόμων ξενοδοχειακών προϊόντων και ειδικών ξενοδοχειακών υπηρεσιών στην τουριστική αγορά
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η: Marketing plan των επιμέρους τομέων εκμετάλλευσης των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, βελτιστοποίηση των εσόδων, Χρηματοδοτικά εργαλεία ανάπτυξης και προώθησης καινοτόμων ξενοδοχειακών προϊόντων και υπηρεσιών
Στόχοι του προσφερόμενου σύντομου, αλλά παράλληλα πλήρους και ολοκληρωμένου ως προς το αντικείμενο, σεμιναρίου είναι η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε διοικητικά στελέχη και ιδιοκτήτες όλων των μεγεθών και κατηγοριών ξενοδοχειακών μονάδων καθώς και σε φοιτητές διοίκησης επιχειρήσεων, τουρισμού και φιλοξενίας.
Απευθύνεται σε όλους εκείνους που επιθυμούν ειδική γνώση και πληροφόρηση αναφορικά με:
- τον σχεδιασμό καινοτόμων ξενοδοχειακών προϊόντων και υπηρεσιών με γνώσεις βασισμένες στην διεθνή βιβλιογραφία και στην εμπειρική εφαρμογή από το ελληνικό και διεθνές ξενοδοχειακό περιβάλλον.
- την αξιοποίηση των νέων προϊόντων και των ειδικών ξενοδοχειακών υπηρεσιών με στόχο την επίτευξη συγκριτικού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό.
- την ανάπτυξη ευέλικτων μεθόδων τιμολόγησης, βασισμένων σε στοιχεία ανάλυσης κόστους (cost analysis) των επιμέρους ξενοδοχειακών προϊόντων και υπηρεσιών.
- την βελτιστοποίηση των εσόδων (yield management) των τομέων εκμετάλλευσης των ξενοδοχείων.
- την διερεύνηση χρηματοδοτικών εργαλείων για την ανάπτυξη νέων ξενοδοχειακών προϊόντων και υπηρεσιών.
Η αξιολόγηση θα γίνεται με 2 τρόπους:
- Ερωτήσεις Αυτοαξιολόγησης: Σε κάθε επιμέρους διδακτική ενότητα όλοι οι σπουδαστές θα καλούνται να απαντούν σε ερωτήσεις αναφορικά με την θεωρία και τις εμπειρικές εφαρμογές που θα έχουν αναλυθεί κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.
- Ατομική Εργασία Μελέτης Περίπτωσης: η τελική αξιολόγηση, θα διεξαχθεί μέσω μιας ατομικής εργασίας μελέτης περίπτωσης που θα συμφωνηθεί με την έναρξη του σεμιναρίου και θα πρέπει να παραδοθεί στο τέλος με ειδικότερο αντικείμενο: τον σχεδιασμό καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών ενδεικτικής ξενοδοχειακής μονάδος. Παράλληλα θα αναπτύσσονται μέθοδοι τιμολόγησης αυτών με βάση τους επιμέρους στρατηγικούς στόχους της επιχείρησης, αξιολόγηση προϊοντικού χαρτοφυλακίου και εφαρμογή μεθόδων βελτιστοποίησης των εσόδων των επιμέρους τμημάτων της ξενοδοχειακής μονάδας. Για την εργασία αυτή οι σπουδαστές θα λαμβάνουν εκτενή ανατροφοδότηση.