Περιγραφή Μαθήματος
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η: Ξενοδοχειακές Στρατηγικές Επιλογές: ανάλυση στρατηγικών εταιρικού επιπέδου (σταθερότητας, ανάπτυξης, διάσωσης- αναστροφής), Εμπειρικές εφαρμογές
ΕΝΟΤΗΤΑ 2η: Ξενοδοχειακές Στρατηγικές Επιλογές: ανάλυση στρατηγικών επιχειρηματικών μονάδων (επίτευξης συγκριτικού πλεονεκτήματος) και στρατηγικών διεθνοποίησης, Εμπειρικές εφαρμογές
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η: Αξιολόγηση στρατηγικών (επιχειρηματικός καμβάς, αξιολόγηση προϊοντικού χαρτοφυλακίου BCG κ.α.), Τρέχοντα χρηματοδοτικά προγράμματα υποστήριξης στρατηγικών ανάπτυξης και καινοτόμων ξενοδοχειακών προϊόντων και υπηρεσιών
Στόχοι του προσφερόμενου σύντομου, αλλά παράλληλα πλήρους και ολοκληρωμένου ως προς το αντικείμενο, σεμιναρίου είναι η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε διοικητικά στελέχη και ιδιοκτήτες όλων των μεγεθών και κατηγοριών ξενοδοχειακών μονάδων καθώς και σε φοιτητές διοίκησης επιχειρήσεων, τουρισμού και φιλοξενίας.
Απευθύνεται σε όλους εκείνους που επιθυμούν ειδική γνώση και πληροφόρηση αναφορικά με:
- τον ειδικό στρατηγικό σχεδιασμό και την στρατηγική ανάλυση των ξενοδοχειακών μονάδων με γνώσεις βασισμένες στην διεθνή βιβλιογραφία και στην εμπειρική εφαρμογή από το ελληνικό και διεθνές ξενοδοχειακό περιβάλλον
- τις βασικές στρατηγικές επιλογές για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης
- την εφαρμογή στην πράξη των τεχνικών στρατηγικού σχεδιασμού σε πραγματικά παραδείγματα (case studies) ξενοδοχειακών και συναφών επιχειρήσεων
- τις εναλλακτικές στρατηγικές ανάπτυξης μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης και τα χρηματοδοτικά εργαλεία για την υποστήριξή τους.
Η αξιολόγηση θα γίνεται με 2 τρόπους:
- Ερωτήσεις Αυτοαξιολόγησης: Σε κάθε επιμέρους διδακτική ενότητα όλοι οι σπουδαστές θα καλούνται να απαντούν σε ερωτήσεις αναφορικά με την θεωρία και τις εμπειρικές εφαρμογές που θα έχουν αναλυθεί κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.
- Ατομική Εργασία Μελέτης Περίπτωσης: η τελική αξιολόγηση, θα διεξαχθεί μέσω μιας ατομικής εργασίας μελέτης περίπτωσης που θα συμφωνηθεί με την έναρξη του σεμιναρίου και θα πρέπει να παραδοθεί στο τέλος με ειδικότερο αντικείμενο: την ανάπτυξη στρατηγικού σχεδιασμού ενδεικτικής ξενοδοχειακής μονάδος, με έμφαση σε θέματα στρατηγικών ανταγωνιστικού συγκριτικού πλεονεκτήματος. Παράλληλα θα αναπτύσσονται προτάσεις καινοτόμων ξενοδοχειακών προϊόντων και υπηρεσιών αλλά και των μέσων χρηματόδότησής τους. Για την εργασία αυτή οι σπουδαστές θα λαμβάνουν εκτενή ανατροφοδότηση.